TOG I LITE FÖR MYCKET

2029 ?
2029 ?

Denna låt var planerad för släpp 14 Sep 2022.

Så blev det icke och kanske lika bra att det blev så.

Ett haveri vid tangentbordet hos distributörer flyttade fram låtsläppet till 2029. Tur var väl det, för jag var inte riktigt nöjd. Låten behöver bearbetas lite till, en urgallring är nog rätt metod för att balansera akten. Jag kommer dock släppa den tidigare, 2029 lever man ens då?  Maximum Overload är en komposition som har extra allt likt en urban pizza. På den här kompositionen jobbade jag på för mig helt nytt sätt.

Jag hade lite grunder som jag improviserade över med ett sololjud på keyboard. Det fanns en lång melodi i detta tema som jag fyllde på med stråkar och valthorn mm. Dock alldeles för mycket. 


Hur som helst så jobbar jag på ett flertal låtar samtidigt säkert ett tiotal så det lär nog bli andra prioriteringar än Maximum Overload i nuläget.